Ruilen & Retourneren

Retourbeleid

Voor elk product van Flair Homestyling heb je een bedenktijd van 14 dagen, zonder opgaaf van reden kan je het product retourneren. Deze 14 dagen gaan in op de dag van ontvangst van het product. Na 14 dagen kunnen wij jouw retour helaas niet verwerken. Alleen wanneer het product nog in originele staat is, zonder schade, kan je het product retourneren. Dat betekent dat een product geen gebruikerssporen mag bevatten of beschadigd. Producten dienen in originele staat en (eventuele) verpakking afgesloten te worden. Heb je het product gemonteerd, dan is retourneren niet meer mogelijk.

Het is alleen mogelijk om het product te retourneren, ruilen is helaas niet mogelijk. Mocht je toch een andere kleur of maat willen hebben, dan dien je opnieuw een bestelling te plaatsen.

Controleer het product bij ontvangst

Wanneer je een product ontvangt, controleer dan deze op eventuele schade. Schade kan ontstaan ​​tijdens onze levering. Zet je een handtekening bij ontvangst en ontdek je later schade aan het product, dan zijn wij niet meer verantwoordelijk voor deze schade. Daarom moet je altijd het product  controleren bij ontvangst.

Melden van retournering

Print, vul in en scan hetretourformulieren stuur het per e-mail naar: info@flairhomestyling.nl. 
Vermeld de volgende gegevens:

  • Je naam, adres, postcode, woonplaats en telefoonnummer
  • Ordernummer, orderdatum, productgegevens en artikelnummer(s) van de bestelling (zie factuur of bevestigingse-mail),
  • De reden van retour. (dit is niet verplicht, maar wordt gewaardeerd).

Eventuele fouten in de tekst van de prijs zijn niet op Flair Home Styling te verhalen.


Voorwaarden retourneren:

  • Cliënt zorgt voor voldoende frankering voor retournering, tenzij het om een ​​onverhoopte fout gaat van Flair Homestyling.

  • Cliënt zorgt voor de verzekering en track & trace code voor retourzending, zoekgeraakte retourzendingen kan Flair Homestyling niet terugbetalen.

  • Na een nauwkeurige inspectie van het product of deze nog in dezelfde perfecte staat is als bij levering, vergoedt Flair Homestyling binnen 30 dagen na ontvangst het aankoopbedrag terug aan de klant, via dezelfde betaalwijze als gekozen bij aankoop.

  • De betreffende producten dienen in het retourformulier zijn beschreven als producten waarvoor de retourgarantie geldt.

  • Dit mits op- of aan het afgeleverde geen enkele wijziging is aangebracht.

  • Dit mits het afgeleverde ongeschonden, in de originele  verpakking, en in het cellofaanomhulsel is.

  • Dit mits cliënt alle artikelen met de uiterste zorg behandelt en keurig gevouwen in de verpakking terug legt voor retournering.

  • Dit mits alle meegezonden toebehoren zoals kortingkaarten, documentatie, merklabels, en alle verpakkingsmaterialen bij de retourzending worden toegevoegd.

  • Dit mits de retourzending uiterlijk op de 14e dag, na ontvangst van het geleverde product op het adres van de cliënt, weer in het bezit is van Flair Homestyling.

  • Als er aan het product iets gewijzigd of toegevoegd is, conform de wensen en specificaties van de consument, dan geldt er maatwerk. Aankopen die speciaal op maat of speciaal op bestelling zijn vervaardigd,  vallen niet onder deze retourregeling.

  • Maatwerk meubelen kunnen worden vervaardigd, kies je bijvoorbeeld voor een coating of een speciale behandeling? Dit valt onder maatwerk en daarmee niet onder het retourbeleid. 

  • Indien de cliënt niet voldoende of niet tijdig voldoet aan de verplichtingen, houdt  Flair Homestyling zich het recht voor de retourzending te weigeren.

Garantie

Voor de kwaliteit van onze producten geldt een garantie van één jaar. Let op dit geldt niet voor de outletmodellen. Indien de door verkoper gestelde garantie een product betreft die door een derde is geproduceerd, dan geldt het volgende; de garantie is beperkt tot de door de producent van de goederen vooraf afgegeven voorwaarden, tenzij anders vermeld. 

Na afloop van de garantietermijn zijn alle kosten voor herstel of vervanging, inclusief administratie-, verzend- en voorrijkosten, voor rekening van de koper. Deze worden door Flair Homestyling in rekening gebracht.

De door Flair Homestyling te leveren producten voldoen aan de conventionele eisen en normen die verplicht, op het moment van levering, redelijkerwijs gesteld kunnen worden en waarvoor zij bij normaal gebruik in Nederland zijn bedoeld. De in dit artikel genoemde garantie is van toepassing op producten die bedoeld zijn voor het gebruik in Nederland.

Elke vorm van garantie komt te vervallen als er een gebrek ontstaat als gevolg van onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik daarvan, gewijzigde vorm van onderhoud door koper en/of door derden. Als vaststaat dat een product gebrekkig is en dus tijdig wordt gereclameerd, zal Flair Homestyling het gebrekkige product, binnen redelijke termijn, na retourontvangst vervangen of zorgdragen voor herstel. In het geval van vervanging, dient de de koper het te vervangen product eerst aan Flair Homestyling te retourneren, tenzij Flair Homestyling anders heeft aangegeven.

De koper heeft geen enkele aanspraak op garantie als het gebrek ontstaat of het gevolg is van omstandigheden waar de verkoper geen invloed op kan uitoefenen, daaronder begrepen, maar niet uitsluitend, weersomstandigheden (zoals bijvoorbeeld, extreme regenval, extreme temperaturen) werking van het hout , krimpen en uitzetten, vooral voor steigerhoutmeubelen die binnen geplaatst worden, et cetera.

Garantie op houten meubels

Hout is een robuust natuurproduct, en onder invloed zijn van de temperatuurverschillen, dus altijd iets werken (uitzetten of krimpen). De houten planken kunnen dan krom gaan staan. Zie hout niet als een materiaal dat zich laat “temmen”. In hout kunnen scheurtjes en kieren ontstaan ​​afhankelijk van de temperatuur,  dit telt met naam binnenshuis. Geen plank is gelijk van kleur en vorm. Garantie op de meubelen vervalt wanneer je de meubelen zelf behandelt of bewerkt. Wij werken met stalen schroeven, dus de schroeven kunnen naar verloop van tijd oxideren. 

Nieuwsbrief - Schrijf je vandaag in